In onze samenwerking met artsen en andere zorgverleners hebben we gezien dat het stimuleren van gezonde leefstijl steeds belangrijker wordt. Klachten voorkomen is in de meeste gevallen prettiger en effectiever dan genezen. Zorgverleners proberen daarom zo vroeg mogelijk met cliënten te praten over gezond gedrag. We zien in de praktijk dat het vaak lastig is om dat gesprek aan te gaan. Patiënten en cliënten verwachten dat de taak van de zorgprofessional is om hun problemen op te lossen – niet om hen de les te lezen. De meeste zorgverleners vinden het niet fijn om ‘met het vingertje te wijzen’, en zoeken naar positievere manieren om het gesprek aan te gaan.
Tinytask is hiervoor een uitstekend middel. Voor cliënten is het een klein cadeautje waarmee ze direct aan de slag kunnen. In plaats van een heleboel informatie krijgen ze leuke, dagelijkse opdrachten. Bovendien kunnen zorgverleners tijdens en na het programma alsnog het gesprek over leefstijlverandering aangaan door cliënten te vragen naar hun ervaringen met Tinytask.
Heb je interesse in Tinytask voor jouw patiënten of cliënten?
Stuur ons vandaag nog een vrijblijvende aanvraag.